keyboard_arrow_down

Private Label

30.000 POLOSHIRTS PÅ TVÆRS AF LANDEGRÆNSER

Da Danfoss opkøbte Eaton Hydraulics var det vigtig for dem hurtig at få skabt en fællesskabsfølelse, så de mere end 20.000 medarbejdere kunne forenes på tværs af landegrænser.

Læs kundecasen

I forbindelse med Danfoss'
opkøb af Eaton Hydraulic skulle
de bruge 30.000 poloshirts til
Danfoss 'Welcome Day'.

Danfoss valgte en Private Label 
løsning fra ID® Identity til at
understøtte fællesskabsfølelse på
tværs af landegrænser.

Der blev udviklet et asiatisk og
amerikansk størrelsesskema, da de
røde poloshirts også skulle bruges
udenfor Europa.

På Danfoss' 'Welcome Day' var
medarbejdere klædt i rødt på
mere end 100 lokationer rundt
om i verden.

Da Danfoss opkøbte Eaton Hydraulics var det vigtig for dem hurtig at få skabt en fællesskabsfølelse, så de mere end 20.000 medarbejdere kunne forenes på tværs af landegrænser.

Danfoss er en stor international koncern med en stærk organisation, men da medarbejderstaben efter opkøbet af Eaton Hydraulics blev fordoblet, stod Danfoss pludselig overfor nye udfordringer.

Danfoss havde et ønske om at forene alle medarbejdere for at styrke samarbejdet på tværs.

  • check 10.000 nye kollegaer skulle bydes velkommen
  • check En fælles identitet og et stærkt sammenhold skulle skabes

Men hvordan forenes mere end 20.000 medarbejdere på tværs af landegrænser?

Det skulle en rød ID® poloshirt vise sig at være svaret på.

Den røde poloshirt skulle samle de mere end 20.000 ansatte og skabe en følelse af samhørighed. Rent visuelt skulle poloshirten indikere, at man som ansat ved Danfoss var en del af et større fællesskab.

Camilla Hyldgaard, Project Manager hos Danfoss fortæller: ”Når man som virksomhed for første gang står med opgaven at klæde mere end 20.000 medarbejdere ens på - på tværs af landegrænser – kan man naturligvis støde på udfordringer undervejs.”

Udvikling af asiatisk og amerikansk størrelsesskema

Grundet den globale ekspansion af medarbejdere, erfarede Danfoss hurtigt udfordringer med tøjstørrelser og størrelsesskemaer på tværs af landegrænser. Derfor opstod der et behov for at udvikle amerikanske og asiatiske målskemaer.

Heldigvis kunne Danfoss og ID® Identity gennem et tæt samarbejde og med de rette kompetencer i huset løse udfordringerne og på kort tid blev en ny størrelsesskemaoversigt udviklet.

Camilla Hyldgaard udtaler: ”Det var nyt for os at bestille en global ordre i denne størrelsesorden, derfor satte vi stor pris på det kompetente og professionelle samarbejde med ID®. En Private Label løsning var det helt rette for os og vi følte os i meget trygge hænder hos ID®.”

Camilla Hyldgaard fortæller, at det blandt andet var derfor, valget faldt på ID®, da Danfoss skulle vælge leverandør til opgaven.

Leveringstid, ordrestørrelse og kvalitet var vigtige parametre

Om beslutningsprocessen og valget af leverandør tilføjer Camilla Hyldgaard desuden: ”Det var egentligt ikke et svært valg. Vi kendte ID®’s produkter i forvejen og ved, de står inde for kvaliteten.” Det er vigtigt for Danfoss, at kvaliteten er i top. Derudover var det helt afgørende med en leverandør, der kunne imødekomme størrelsen på orden og kravet om hurtig leveringstid.

Camilla Hyldgaard forsætter: ”ID® imødekom både vores forventninger om leveringstid, ordrestørrelse og kvalitet, men den største og mest væsentlige effekt, vi har haft af ID®’s Private Label løsning, har været muligheden for at customize efter behov”.

En Private Label løsning gav Danfoss stor fleksibilitet og indflydelse. Muligheden for at tilføje Danfoss’ eget logo i nakkelabelen var både værdiskabende og med til at omfavne fællesskabet.

Som oftest tager en Private Label ordre i denne størrelse 4-5 måneder i ekspederings- og leveringstid, men da Danfoss var under et tidspres, lykkedes det helt undtagelsesvis ID® at levere ordren på under den halve tid.

Camilla Hyldgaard kommenterer: ”Det var virkelig imponerende, at vi modtog ordren allerede efter et par måneder.”

Mulighed for supplering fra lager giver tryghed

Da medarbejderantallet og dermed behovet for flere røde poloshirts løbende er voksende, har Danfoss efterfølgende valgt at supplere ordren fra ID®’s faste lagersortiment.

Til det udtaler Camilla Hyldgaard: ”Grundet en lang proces, hvor antallet af medarbejdere løbende er vokset, er vi meget glade for muligheden for at supplere med produkter fra lagerbeholdningen i Holstebro. - At vi kan bestille ekstra poloshirts fra lageret i Holstebro, sikrer os hurtig levering og det skaber en vis tryghed,” afslutter Camilla Hyldgaard.

Med den røde poloshirt ønskede Danfoss at give alle medarbejdere en gave og på samme tid brede virksomhedens værdier og brandidentitet ud til den enkelte medarbejder.

Klædt i rødt på 100 lokationer rundt om i verden

For at fejre opkøbet af Eaton Hydraulics, blev der i forbindelse med lanceringen afholdt en 'Welcome Day' på omkring 100 lokationer rundt om i verden. Eventet bød på både oplæg, taler og festlige indslag og alle fik udleveret røde poloshirts.

Til 'Welcome Day' havde Danfoss et ønske om at signalere, at Danfoss og Eaton Hydraulics nu var en samlet enhed, og at de sammen var stærkere end nogensinde.

Derfor var budskabet i forbindelse med sammenslutningen af de to medarbejdergrupper 'Stronger Together'.

Danfoss brugte et internt hashtag til lejligheden, hvor de ansatte kunne dele billeder af dem selv og deres kollegaer i de røde poloshirts. Det var en stor succes, og der blev uploadet hundredvis af billeder med ansatte i røde poloshirts på en fælles social wall.

Danfoss benytter sig af flere ID® forhandlere til levering af profil-, arbejdsbeklædning og merchandise produkter. I dette projekt valgte Danfoss at samarbejde med ID® forhandleren Lemvigh-Müller A/S. Alle tre parter arbejdede tæt sammen omkring projektet.

Danfoss' røde poloshirts skaber fællesskab og samhørighed på tværs af den europæiske, asiatiske og amerikanske landegrænse.

Tal med en af vores Private Label kunder

Har I lyst til at høre mere omkring vores Private Label kunders oplevelse og erfaringer? Vi sætter jer gerne i direkte kontakt med en eller flere af dem. Udfyld formularen herunder, og vi vender tilbage til jer hurtigst muligt.

Corporate wear

More than sportswear

Passion for shirts

Made to last

Tidløst Corporate Wear

Corporate Wear med et klassisk
og tidløst design forfinet
siden 1983

Fælles identitet

Tøj der understreger en fælles
identitet og styrker
fællesskabet

Find jeres farve

Vælg mellem mere end 60+
farver - der er også en
farve til jer

Ingen kompromiser

Skabt til at kunne bruges igen
og igen - holder pasform
og farve

Redegørelse for samfundsansvar, jf. årsregnskabslovens § 99 a". BCI cotton ID® Ansvarlighedsrapport 2022/2023. Se her

keyboard_arrow_up