Private Label

FÆLLESSKAB
PÅ TVÆRS AF KÆDESAMARBEJDE

FysioDanmarks nye tøjkollektion skaber fællesskab og samhørighed på tværs af landsdækkende kædesamarbejde.

Læs kundecasen

FysioDanmark er landets
største fysioterapikæde
med 80+ klinikker

Fysioterapikæden har fået
designet deres egen
Private Label tøjkollektion

Tøjkollektionen består af
en T-shirt, poloshirt og cardigan
i recycled polyester

Målet var at skabe en fælles
identitet og genkendelighed på
tværs af kædens klinikker

Med mere end 1.000.000 behandlinger og ca. 150.000 enkeltstående kunder er FysioDanmark den største kvalitetssikrede fysioterapikæde i Danmark. Kæden har eksisteret i mere end 11 år og har over 85 klinikker med moderne træningscentre samt nogle af landets mest dygtige eksperter på området tilknyttet.

En fælles brandidentitet

Oprindeligt havde de enkelte FysioDanmark klinikker deres egen brandidentitet og eget logo, men tilbage i 2014 blev klinikkerne enige om at udvikle en fælles identitet, der i dag danner grundlag for alle i kædesamarbejdet. I takt med, at udtrykket på klinikkerne skiftede, blev der brug for at udvikle en ny og fælles tøjkollektion til alle fysioterapeuterne – netop for at understøtte fællesskab og samhørighed på tværs af klinikkerne.

”Tøjet er en vigtig del af vores job som fysioterapeuter. Det er et fysisk arbejde og det er vigtigt, at vi har stor bevægelsesfrihed og gerne i et funktionelt materiale. Vi stillede krav til tøjets ansvarlighed og fokus på den lange levetid” fortæller Anders Orquin, CEO FysioDanmark ApS.

I deres søgen efter produkter, der hverken ændrer pasform eller mister farven efter få vaske, kontaktede FysioDanmark en lang række leverandører, deriblandt ID® Identity. Kristoffer Davey Dalsgaard, Ejer FysioDanmark Vejle supplerer: ”Ja, vi var ret hårde ved tøjet fra starten. Vi vasketestede bl.a. tøjet for at se om tøjet blev ved med at se pænt ud. Derudover var det vigtig for os, at leverandøren kunne tilbyde os et let og brugervenligt bestillingssystem, høj grad af leveringssikkerhed og ikke mindst skulle vi kunne regne med, at produkterne kom til aftalt tid”.


Kristoffer Davey Dalsgaard understreger samtidig, at i forbindelse med valg af leverandør var det afgørende, at ID® tilbyder ’One Stop Shopping’ og kan håndtere påsætning af logo. Det betyder meget for kæden, at produkterne bliver leveret med logo, så tøjet er klar til at blive taget i brug.

Lydhør og god proces fra start til slut

ID® arbejder sammen med en lang række professionelle forhandlere. Lars Rasmussen fra Tøjeksperten, Vejle er en af dem, der i mange år har været en del af forhandlernettet og været i tæt dialog med FysioDanmark.

”Vi har haft et godt og tæt samarbejde med Lars” fortæller Kristoffer Davey Dalsgaard og fortsætter. ”Det er vigtig for os med ’One point of Contact’. Det betyder, at vi gennem hele processen har haft den samme kontaktperson, og det var den samme person, der kom rundt på klinikkerne og præsenterede tøjet sammen med ID®.”

FysioDanmark har været med under hele udviklings- og designprocessen og løbende i tæt dialog med Lars og ID® omkring godkendelse af de forskellige styles.

Projektet startede med et kickoff møde hos ID®, hvor hele processen blev gennemgået. ”Vi var klædt godt på fra start og selvom, vi havde mange ønsker og krav til design, funktionalitet og de helt rigtige farvenuancer, oplevede vi ikke på noget tidspunkt, at vi skulle skynde os eller, at det var besværligt, hvis vi forkastede et design i processen. Det var 100% en oplevelse af, at ID® ønskede at levere det, vi gerne ville have. ID® greb bolden, hvis vi kom med nye idéer selvom, vi til tider var meget nede i detaljen.” – Fortæller Kristoffer Davey Dalsgaard.

ID® tilbyder en webshopløsning, hvor klinikkerne selv kan bestille deres produkter. Anders Orquin siger i den forbindelse: ”Vi kom fra tunge regneark til en webshopløsning med billeder og nem bestilling. Det betyder meget for klinikkerne, at det er nemt at bestille og samtidig får hurtig levering. Særligt er de glade for, at så snart de logger på webshoppen for at bestille tøj, bliver de eksponeret for det nye FysioDanmark styles først.”

FysioDanmarks nye tøjkollektion skaber fællesskab og samhørighed på tværs af landsdækkende kædesamarbejde.

Mix af lager og Private Label giver fleksibilitet

FysioDanmark fik designet deres helt egen T-shirt, poloshirt og cardigan i recycled polyester, som de har valgt at markedsføre med et tryk på armen for at signalere deres fokus på ansvarlighed. Da nogle af FysioDanmark klinikkerne ønskede et alternativ til produkterne i den funktionelle polyesterkvalitet, valgte FysioDanmark at kombinere deres Private Label tøjkollektion med styles i bomuld fra ID®’s faste lagersortiment.

Kristoffer Davey Dalsgaard fortæller: ”Jeg kan huske, at vi sad i Holstebro og havde en drøftelse af minimumsbestilling inden der kunne sættes en specialproduktionen i gang. Vi besluttede at se, hvordan efterspørgslen blev på de første tre styles inden, vi udvider vores tøjkollektion. Styles i bomuld kunne vi heldigvis vælge fra ID®´s faste lagersortiment, hvor fordelen er, at vi kan, bestille produkterne og få trykt logo på med det samme. ID®’s store lagersortiment gør en kæmpestor forskel, når vi skal bruges produkterne her og nu.”

”Vi glæder os til, at vores nye T-shirt og poloshirt er klar til at komme i brug ude på klinikkerne og forventer stor efterspørgsel. Vores nye cardigan er allerede kommet hjem, og den er blevet budt varmt velkommen. Klinikkerne er rigtig glade for den. Virkelig flot og behagelig at have på.” – Afslutter Kristoffer Davey Dalsgaard.

Styrket sammenhold på tværs af landet

Med succes har FysioDanmark fået produceret deres egen T-shirt, poloshirt og cardigan, og de er ikke i tvivl om, at produkterne vil bidrage til en fælles identitet ude på klinikkerne. Målet er at skabe en fælles identitet på tværs af kæden samt en genkendelighed af FysioDanmarks behandlere rundt omkring i landet.

Kristoffer Davey Dalsgaard siger: ”Jeg tror, at den fælles identitet opstår, når vi mødes. Det er klart, at det logo de har på tøjet, ser på hjemmesiden, i avisen eller måske på fjernsynet betyder, at de føler sig som en del af noget større. Det tror jeg, er ret vigtigt. For partnerkredsen og medarbejderne betyder det meget, at vi har en fælles identitet og arbejder i det samme tøj. Vi gør tingene i fællesskab”.

FysioDanmark har bevidst arbejdet med at skabe et stærkt udtryk i de nye produkter og vil gerne signalere god stil og samtidig give produkterne kant. Ordene ’Vi bidrager til folkesundheden’ er printet på produkterne og understreger FysioDanmarks mission. Til det fortæller Anders Orquin: ”Det er det, vi står op for om morgenen – det er vores bidrag. Jeg synes, at det er et fedt statement, der står på vores T-shirt og poloshirt og det sjove er jo, at du skal tæt på os for rigtig at lægge mærke til det. Jeg kan godt lide, at på afstand, ligner det bare en almindelig T-shirt eller poloshirt, men når du lige kommer lidt tættere på, kan du tydelig se vores mission.”

Tæt samarbejde mellem forhandler og ID®

Undervejs i processen har der været et tæt samarbejde mellem FysioDanmark, Lars Rasmussen, Tøjeksperten, Vejle og ID®. Kristoffer Davey Dalsgaard uddyber:

”Lars Rasmussen, Tøjeksperten Vejle skal have stor ros. Den store forskel for os er, at vi arbejder med én kontaktperson, men stadigvæk er blevet budt varmt velkommen hos ID®, hvor vi har holdt møder i deres showroom, talt med medarbejderne, set hvordan produkterne blevet forarbejdet og oplevet logistikcentret. I virkeligheden kunne Lars jo godt være en medarbejder hos på ID®, men det, at vi har én kontaktperson alle ved, hvem er, betyder ret meget."

”Vi har arbejdet med Lars i to år og noget af det, han kan bidrage med er, at han ved, hvad ID® har på hylderne og han yder en god service. Vi er også glade for at besøge ID®’s showroom, hvor vi kan holde møder. Netop det at sidde i ID®´s showroom og se og mærke tøjet har gjort udviklingsprocessen om køb af nyt tøj til FysioDanmark kæden meget lettere”, afslutter Anders Orquin.

Tal med en af vores Private Label kunder

Har I lyst til at høre mere omkring vores Private Label kunders oplevelse og erfaringer? Vi sætter jer gerne i direkte kontakt med en eller flere af dem. Udfyld formularen herunder, og vi vender tilbage til jer hurtigst muligt.

Corporate wear

More than sportswear

Passion for shirts

Made to last

Tidløst Corporate Wear

Corporate Wear med et klassisk
og tidløst design forfinet
siden 1983

Fælles identitet

Tøj der understreger en fælles
identitet og styrker
fællesskabet

Find jeres farve

Vælg mellem mere end 60+
farver - der er også en
farve til jer

Ingen kompromiser

Skabt til at kunne bruges igen
og igen - holder pasform
og farve

Redegørelse for samfundsansvar, jf. årsregnskabslovens § 99 a". BCI cotton ID® Ansvarlighedsrapport 2022/2023. Se her

keyboard_arrow_up